«حسن لافی» کارشناس مسائل اسرائیل یکشنبه شب گفت: ایران با جرأت تمام، از خاک خود، کاملا به صورت علنی و روشن و با وجود تهدید کشورهای آمریکا و اروپا به اسرائیل حمله کرد و این بیانگر آن است که قدرت بازدارندگی رژیم تل آویو تحلیل رفته است.

کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی: حمله از پیش اعلام شده ایران به اسرائیل شجاعانه بود

به گزارش قدس آنلاین، لافی گفت: آنچه دیشب روی داد، پیام های روشن راهبردی بود و این که موشک‌ها و پهپادها به هدف خورد یا خیر زیاد مد نظر نیست.

وی افزود: از حالا به بعد درگیری میان ایران و اسرائیل رو در رو و مستقیم شده است و نقاب از درگیری میان دو طرف کنار رفته و دو طرف رو بازی می‌کنند.

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در ادامه به خرنگار ایرنا گفت: اقدام آمریکا و انگلیس در سرنگون کردن پهپادها و موشک‌های ایران بار دیگر نشان داد که هر آن که به دنبال شکست اسرائیل است، باید ابتدا سلطه نقشه استعماری غرب در نقشه جهان را شکست دهد و به تک روی آمریکا در رهبری جهان پایان دهد.

وی افزود که نباید اظهارات بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی را فراموش کرد که خیلی زود اعلام کردند به آمریکا و اسرائیل اجازه استفاده از خاک شان برای سرنگون کردن موشک‌ها و پهپادهای ایران را نمی‌دهند که این خود حاوی این پیام روشن است که این کشورها به دنبال فاصله گرفتن از این درگیری بودند، درست برخلاف نقشه آمریکا و اسرائیل که به دنبال آن هستند که کشورهای عربی را به عنوان نماینده اسرائیل و منافع آن در منطقه وارد جنگ با ایران کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمی توان از این واقعیت غافل شد که آنچه ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) و جنگ در غزه رخ داد، دارای تأثیراتی بود که توازن قدرت در منطقه و نیز جهان را تحت الشعاع قرار داد.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک دهها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

این موضوع واکنش‌های مختلفی در سطح مجامع بین‌المللی، دولت‌ها و ملت‌های جهان اسلام از جمله ایران و فلسطین بدنبال داشته است.

رژیم صهیونیستی ۱۳ فروردین برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه را بوسیله هواپیماهای جنگنده‌ خود هدف موشک قرار داد که به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان منجر شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.